Atatürk Barajı’nda su tutulması sonucunda, Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Devlet Yolunun Baraj rezervuarını kestiği noktada yol kesintiye uğramakta, geçiş feribotla sağlanmaktadır. Feribot seferleri ile sınırlı şartlarda sağlanabilen ulaşımın, Atatürk Barajı üzerine inşa edilen Nissibi Köprüsü ile daha kısa ve konforlu bir hal alması hedeflenmiştir. Bu projede pilonların arasında kalan perdeler, pilon temelleri ve yerinde dökme betonarme tabliyeler İNTEK Kalıp sistemleri ile çözülmüştür.

Perde ve temel kalıplarında İNTEVA “Geniş Yüzeyli Pano Sistemi” ile müşterimizin elindeki stoklara bir miktar takviye yapılarak teknik çözüm ve proje çalışmaları yapılmıştır.

Nissibi Köprü Projesinde yerinde dökme tabliye kısımları için 270 cm ve 1542 cm yükseklik aralığında 55 mtül 1554 m² HD150 kalıp iskelesi kiralık olarak verilmiştir. Döşeme kesiti çizimlerde de görülebildiği gibi orta kısımlardan yan kısımlara doğru daralmaktadır. Orta kısımlarda beton kalınlığı 270 cm’i bulmaktadır. Kalıp dizaynı yapılırken, açılı kenar kısımlarda iskeleler özel ana çerçevelerden de faydalanılarak mümkün olduğu kadar döşeme alt kotuna kadar yükseltilmiş ve proje için özel dizayn edilen başlık sayesinde, mahya olarak kullanılan çelik perde kuşaklarının altına yerleştirilen ve kalıpta açıyı ayarlamamızı sağlayan özel kesim ahşapların iskele başlıkları ile beraber çalışması sağlanmıştır. 

Bu Projede Kullanılan Sistemler