Şile-Ağva Otoyolu, Şile-Kandıra arasında 11 köyden geçerek 8 adet kavşak çıkış noktası ile Şile-Ağva arası transit ulaşımını 22 kilometreye indirecek. Ağva’nın doğal yapısına zarar vermeyecek şekilde yapım çalışmaları süren otoyol, sürüş güvenliği ve sürüş konforu düşünülerek %3 meyille yapılıyor. Maliyeti artırma pahasına yapılan çalışmalarda amaç, doğanın korunması ve yolun kaliteli hale getirilmesi. 3x3 gidiş-geliş yolun tamamlanmasıyla Ağva rahat ve konforlu bir otoyola kavuşacak.

Çayırbaşı-Kabakoz arası 3 tünel, Kabakoz-Akçakese arası 2 tünel, İmrenli-Şuayipli arası 2 tünel olmak üzere toplamda 7 tünel, Çayırbaşı-Akçakese arası 3 viyadük, Akçakese-Karacaköy arası 5 viyadük olmak üzere toplamda 8 viyadük, projedeki sanat yapılarını oluşturuyor. Kabakoz-Akçakese tüneli  795 m uzunluğu ile projenin en uzun tüneli, Akçakese viyadüğü ise 42 m yükseklikle projenin en yüksek viyadüğü oluyor.

Proje kapsamındaki 8 adet viyadükün; kenar ayak kalıpları İNTEVA ahşap kirişli pano sistemi, Elips şekle sahip orta ayakların tırmanır kalıpları çelik yüzeyli SCS kalıpları, Başlık kirişleri HD 150 yük taşıyıcı iskele sistemi kullanılmış, yüksekliğin 42 metrelere kadar ulaştığı viyadüklerde ise TTD askı sistemi ile çözülmüştür. 

En büyük kenar ayağı iki seferde dökecek kadar A= 610m² - H= 886 cm yüksekliğinde İNTEVA perde kalıbı verilmiştir. 
Elips şekle sahip orta ayaklarda, aşağıda miktar ve ölçüleri belirtilmiş olan çelik yüzeyli SCS kalıplar kullanılmıştır.
200/400 cm ölçüsünde – H= 440 cm – 5 takım (220 + 220 cm)
250/400 cm ölçüsünde – H= 440 cm – 1 takım (220 + 220 cm)
250/850 cm ölçüsünde – H= 440 cm – 2 takım (220 + 220 cm)
Elips şekle sahip orta ayaklar, TTD 200 tırmanma konsollarının oluşturduğu geniş platformların üzerinde tırmandırılarak yapılmaktadır. Bir sonra dökülecek olan anonun demirlerini bağlayacak olan demirci ekibinin çalışabilmesi için, tırmanma konsollarına oturan ve kalıba bağlanan özel bir platform tasarlanmıştır. Bu platform sayesinde, beton döküldükten sonra, kalıbı sökmeye gerek kalmadan bir üst anonun demirini bağlayarak ciddi bir zaman tasarrufu sağlanmaktadır.
Başlık kirişlerinin kalıpları İNTEVA ahşap kirişli pano sistemi ile çözülmüştür.
Kalıpları destekleyen iskelelerde, viyadük yüksekliğine bağlı olarak iki farklı çözüm uygulanmıştır. Yüksekliği 20 metrenin altında olan viyadüklerde HD 150 yük taşıyıcı iskele sistemi kullanılmış, yüksekliğin 42 metrelere kadar ulaştığı viyadüklerde ise TTD askı sistemi kullanılmıştır. 

Bu Projede Kullanılan Sistemler