Türkiye’nin dev projelerinden İstanbul Yeni Havalimanına ulaşımı sağlayacak olan, Gayrettepe - İstanbul Yeni Havalimanı metro hattında İntek Kalıp ve İskele Sistemleri de yerini almıştır. 32 kilometre uzunluğundaki, 70 bin yolcu kapasiteli ve 32 dakika ulaşım süresi olan projenin 2020 yılında yolcu taşıması planlanıyor. Gayrettepe - Göktürk - İstanbul Yeni Havalimanı Metro Hattı (M11) tamamlandığında bir çok ilçeye entegre olarak ulaşımda rahatlık getirecek. Proje kapsamında yapılan Göktürk İstasyonu ve M4 Makas Metro İnşaat kaba yapısını Manahoz Yapı İnşaat üstlenmiştir.
Göktürk istasyon ve M4 Makas metro kısmı olarak iki kısımdan oluşan projede kullanılan İntek Kalıp-İskele sistemleri ve miktarları:
İNTEVA Ahşap Kirişli Perde Kalıpları: A= 449,5 m², H= 620 cm
PANEMAX Panel Kolon Kalıpları: A= 88 m², H= 810 cm
TTD Tek Taraflı Starter Sistemi: 30 takım
TTD Tek Taraflı Tırmanma Sistemi: 12 takım
HD 150 Yük Taşıyıcı İskele Sistemi: A= 2100 m², t= 50-100 cm,
H= 234-340-561-660-861-898-934 cm
İNTESAFE H Tipi Güvenlikli Dış Cephe İskele Sistemi:
H= 600 cm, A= 480 m²
Göktürk Metro istasyonda, tek taraflı perdelerin yakınında bant konveyörler olması, döküm yapılacak H= 811 cm yüksekliğindeki perdelerin döküm yüksekliğinin maksimum H=620 cm olarak yapılmasına olanak sağladığından, ilk dökümün bu şekilde yapılması öngörülmüştür. Bant konveyörler nedeni ile yapılan eksik beton dökümünün tamamlanabilmesi için, tek taraflı tırmanır perde kalıbı uygulaması yapılmasına karar verilmiştir.
87,75 m², L= 23,40 mtul, H= 375 cm yüksekliğe adapte edilen, İnteva ahşap kirişli perde kalıpları ve dış cepheye gelen perde kalıplarının oturacağı platformu oluşturan, çalışan işçiler için de güvenli bir çalışma alanı yaratan 12 takım TTD Tek taraflı tırmanma sistemi verilmiştir.
Perdelerin yakınında bant konveyörler olması sebebi ile kalıbın rahat taşınabilmesine olanak sağlayan, 5 m’lik panoları (asker payanda ile birlikte) tek seferde taşıyabilen özel yürütme arabası tasarlanmıştır.
Bu Projede Kullanılan Sistemler